Šobrīd aktīvie lietotāji: 143 Kopējais novērojumu skaits: 174413
Jums ir viesa statuss

Sadaļā "Interesantākie novērojumi" atlasīti interesantākie savvaļas augu un dzīvnieku novērojumi, kas ziņoti portālā Dabasdati.lv.

Putnu novērojumu atlase tiek veikta pēc interneta lapas Putni.lv kritērijiem. Novērojumu atlasi veic Andris Klepers.

Pēdējie novērojumi
Phylloscopus collybita - 2015-08-29 dekants
Egretta alba - 2015-08-29 valters
- 2015-08-25 Mimi Serada
- 2015-08-24 Mimi Serada
- 2015-08-23 Mimi Serada
- 2015-08-23 Mimi Serada
Lasiommata megera - 2015-08-29 Divpēdis
Inachis io - 2015-08-29 Divpēdis
Aglais urticae - 2015-08-29 Divpēdis
Thymelicus lineola - 2015-08-26 Divpēdis
Polyommatus icarus - 2015-08-26 Divpēdis
Aglais urticae - 2015-08-26 Divpēdis
Pieris brassicae - 2015-08-26 Divpēdis
Polyommatus icarus - 2015-08-26 Divpēdis
Agrodiaetus amandus - 2015-08-26 Divpēdis
Sciurus vulgaris - 2015-08-29 gunitak
Tilia cordata - 2015-08-29 gunitak
Eupatorium cannabinum - 2015-08-29 gunitak
- 2015-08-29 gunitak
Aster salignus - 2015-08-29 gunitak
Gonepteryx rhamni - 2015-08-29 gunitak
Vaccinium vitis-idaea L. - 2015-08-29 gunitak
Amanita fulva - 2015-08-29 gunitak
Aquila pomarina - 2015-08-29 Rallus
Alcedo atthis - 2015-08-29 Rallus
Bucephala clangula - 2015-08-29 Rallus
Haliaeetus albicilla - 2015-08-29 Rallus
Falco vespertinus - 2015-08-29 IevaM
Larus fuscus - 2015-08-29 Edgars Smislovs
Larus marinus - 2015-08-29 Edgars Smislovs
Argiope bruennichi - 2015-08-29 Edgars Smislovs
Pernis apivorus - 2015-08-29 Edgars Smislovs
Philomachus pugnax - 2015-08-29 Edgars Smislovs
Dianthus arenarius - 2015-08-29 Aivars1314
Gallinago gallinago - 2015-08-29 Edgars Smislovs
Tringa glareola - 2015-08-29 Edgars Smislovs
Tringa erythropus - 2015-08-29 Edgars Smislovs
Actitis hypoleucos - 2015-08-29 Edgars Smislovs
Tringa nebularia - 2015-08-29 Edgars Smislovs
Armeria maritima - 2015-08-29 Aivars1314
Arenaria interpres - 2015-08-29 Edgars Smislovs
Lasiommata megera - 2015-08-29 Edgars Smislovs
Hirundo rustica - 2015-08-29 Aivars1314
Phalacrocorax carbo - 2015-08-29 Aivars1314
Larus argentatus - 2015-08-29 Aivars1314
Phalacrocorax carbo - 2015-08-29 Aivars1314
Calidris minuta - 2015-08-29 Aivars1314
Falco subbuteo - 2015-08-29 Rallus
Aquila pomarina - 2015-08-29 Rallus
Circus aeruginosus - 2015-08-29 Rallus
Alcedo atthis - 2015-08-29 Rallus
Phalacrocorax carbo - 2015-08-29 Rallus
Calidris alpina - 2015-08-29 Aivars1314
Falco subbuteo - 2015-07-19 Алексей
Bucephala clangula - 2015-08-18 Алексей
Tringa erythropus - 2015-08-18 Алексей
Accipiter gentilis - 2015-08-18 Алексей
Accipiter nisus - 2015-08-18 Алексей
Sterna caspia - 2015-08-18 Алексей
Calidris alpina - 2015-08-18 Алексей
Anas querquedula - 2015-08-18 Алексей
Buteo buteo - 2015-08-18 Алексей
Phalacrocorax carbo - 2015-08-18 Алексей
Ardea cinerea - 2015-08-18 Алексей
Limosa lapponica - 2015-08-18 Алексей
Anas acuta - 2015-08-18 Алексей
Anas crecca - 2015-08-18 Алексей
Cygnus olor - 2015-08-18 Алексей
Vanellus vanellus - 2015-08-18 Алексей
Gallinago gallinago - 2015-08-18 Алексей
Actitis hypoleucos - 2015-08-18 Алексей
Anas platyrhynchos - 2015-08-18 Алексей
Cygnus cygnus - 2015-08-18 Алексей
Egretta alba - 2015-08-18 Алексей
Charadrius dubius - 2015-08-18 Алексей
Charadrius hiaticula - 2015-08-18 Алексей
Tringa glareola - 2015-08-18 Алексей
Tringa nebularia - 2015-08-18 Алексей
Numenius phaeopus - 2015-08-18 Алексей
Philomachus pugnax - 2015-08-18 Алексей
Riparia riparia - 2015-08-29 Алексей
Riparia riparia - 2015-08-29 Алексей
Riparia riparia - 2015-08-29 Алексей
Polyommatus icarus - 2015-08-29 sindi
Thymelicus sylvestris - 2015-08-29 sindi
Coenonympha pamphilus - 2015-08-29 sindi
Anas crecca - 2015-08-22 Алексей
Pandion haliaetus - 2015-08-22 Алексей
Tringa nebularia - 2015-08-22 Алексей
Ardea cinerea - 2015-08-22 Алексей
Bucephala clangula - 2015-08-22 Алексей
Podiceps cristatus - 2015-08-22 Алексей
Calidris alpina - 2015-08-22 Алексей
Tachybaptus ruficollis - 2015-08-22 Алексей
Anas clypeata - 2015-08-22 Алексей
Charadrius dubius - 2015-08-22 Алексей
Ciconia ciconia - 2015-08-22 Алексей
Charadrius hiaticula - 2015-08-22 Алексей
Accipiter gentilis - 2015-08-22 Алексей
Pluvialis apricaria - 2015-08-22 Алексей
Anas acuta - 2015-08-22 Алексей
Anas penelope - 2015-08-22 Алексей
Chlidonias niger - 2015-08-22 Алексей
Philomachus pugnax - 2015-08-22 Алексей
Gallinago gallinago - 2015-08-22 Алексей
Tringa glareola - 2015-08-22 Алексей
Circus aeruginosus - 2015-08-22 Алексей
Anas platyrhynchos - 2015-08-22 Алексей
Egretta alba - 2015-08-22 Алексей
Actitis hypoleucos - 2015-08-22 Алексей
Vanellus vanellus - 2015-08-22 Алексей
Phalacrocorax carbo - 2015-08-22 Алексей
Phalacrocorax carbo - 2015-08-29 Алексей
Buteo buteo - 2015-08-29 Алексей
Circus aeruginosus - 2015-08-29 Алексей
Gallinago gallinago - 2015-08-29 Алексей
Vanellus vanellus - 2015-08-29 Алексей
Bucephala clangula - 2015-08-29 Алексей
Anas crecca - 2015-08-29 Алексей
Calidris alpina - 2015-08-29 Алексей
Calidris canutus - 2015-08-29 Алексей
Charadrius hiaticula - 2015-08-29 Алексей
Tringa glareola - 2015-08-29 Алексей
Philomachus pugnax - 2015-08-29 Алексей
Egretta alba - 2015-08-29 Алексей
Ardea cinerea - 2015-08-29 Алексей
Cygnus olor - 2015-08-29 Алексей
Mergus merganser - 2015-08-29 Алексей
Anas platyrhynchos - 2015-08-29 Алексей
Tringa nebularia - 2015-08-29 Алексей
Actitis hypoleucos - 2015-08-29 Алексей
Limicola falcinellus - 2015-08-29 Алексей
Pieris brassicae - 2015-08-29 sindi
Cygnus cygnus - 2015-08-29 Rallus
Haliaeetus albicilla - 2015-08-29 Rallus
Alcedo atthis - 2015-08-29 Rallus
Nymphalis antiopa - 2015-08-24 zemesbite
Pheosia tremula - 2015-08-17 zemesbite
Colias hyale - 2015-08-29 sindi
Phalacrocorax carbo - 2015-08-29 Rallus
Falco vespertinus - 2015-08-29 Rallus
Dryocopus martius - 2015-08-29 Rallus
Ciconia ciconia - 2015-08-29 Mareks Kilups
Ciconia ciconia - 2015-08-29 Rallus
Grus grus - 2015-08-29 Rallus
Ciconia ciconia - 2015-08-29 Rallus
- 2015-08-29 Melissa
Ciconia ciconia - 2015-08-29 Rallus
Grus grus - 2015-08-29 Rallus
Aphantopus hyperantus - 2015-08-29 Melissa
Cuculus canorus - 2015-08-29 Rallus
Ciconia ciconia - 2015-08-29 Rallus
Panorpa communis - 2015-08-29 Melissa
Vipera berus - 2015-08-29 Melissa
Nymphalis polychloros - 2015-08-29 Melissa
- 2015-08-29 Melissa
Araneus diadematus - 2015-08-29 Melissa
Nezināms
@ runagoze
Nezināms Nezināms Nezināms Nezināms
Pēdējie komentāri
Divpēdis 29.augusts, 14:21

Dobeles Meķos kopš 2011. gada arī ap 40 sugām, šogad gan kādas 25 tikai varētu būt. Lidinās arī katru nedēļu pļautajā dārzā, kas ap logiem, un grantētajā daļā daudz kas fiksēts. Šogad lielajā ābeļdārzā izpļāvu tādu nelielu liesāko gabalu, paskatīsimies, kas tur notiks. Bet jāpļauj ir, jā - nepļautajā vieni vienīgi parastie samteņi ar rāceņu balteņiem un pļavas resngalvīšiem dzīvojas;)


nekovārnis 29.augusts, 08:25

Rakstainā mārīte, Propylea quatuordecimpunctata


nekovārnis 29.augusts, 08:24

Parastā skarpijmuša, Panorpa communis


Melissa 29.augusts, 08:17

Nu kā tad,no jūlija.Tikai aizmirsu pierakstīt.


nekovārnis 29.augusts, 08:15

Ir, ir parastais samtenis. Tāds svaigs, vai ar nav no agrākajiem novērojumiem?


nekovārnis 29.augusts, 08:12

Šis vairāk gan pēc kārklu raibeņa. Savos novērojumos vari droši pareizos datus (datumus) ielabot, varbūt izņemot saglabāto vietu:) Man ar pagāja kāds pusgads kamēr līdz tam aizrakos:D


forelljjanka 29.augusts, 07:34

Izskatās pa kreisi parastais zilenītis,pa labi-brūnais zeltainītis.;)


Wiesturs 28.augusts, 22:28

Aptuveni galvā piemetu šāgada pagalma/piemājas pļaviņas dienas tauriņu sugas, bet vairāk par 20-22 nesanāca. Jāatzīst gan, ka pie mājas neko regulāri arī netiku skatījies, citādi jau teorētiski vajadzētu kādām 30-35 salasīties. Kopā ar citiem gadiem kopējais saraksts tāds noteikti sanāktu, kaut gan manu ēnaino stūrīti nevar nosaukt par dienas tauriņu paradīzi. Garkalnes putnu atlanta kvadrātā gan šogad kaut kādas 55-57 laikam (no galvas precīzi nepateikšu, katrā ziņā virs 50 noteikti). Par pļaušanu - mana pieredze ir, ka pagalms/pļaviņa ir jāpļauj, ja grib uzturēt augu/tauriņu daudzveidību. Bet piekrītu, ka ne visu līdz mauriņa līmenim. Vislabāk uzturēt dažādību - vietām regulāra pļaušana, citā pleķītī reizi pāris gados, kā arī pļaujot dažādos laikos. Ideāli, ja var pasekot līdz un paskatīties, lai saglabājas dažādi tauriņu iecienīti augi - nātres u.tml., bet ne jau vienmēr visam sanāk laiks. Šogad apkārt braukājot vispār viss dārzs un pļaviņa aizauga ar dažām dominējošām augu sugām, un tas tomēr nav labi - domāju, ka nākamgad daudzveidība noteikti būs mazāka. Lai pļautu savu zālāju katru dienu, tiešām laikam kaut kur pamatīgi jāiespiež galva, bet nu ir redzēti arī tādi kadri.


IlzeP 28.augusts, 16:48

Anitra, kas domāts ar "jaunajiem termiņiem"? No šogada taču drīkst pļaut BVZ jebkurā laikā, tikai vienreiz


kurmic 28.augusts, 12:34

tās ir Zilo kalnu laumiņas! :D


anitra 28.augusts, 11:41

Jā, mazliet lopu un savvaļas dzīvnieku sugu skaits apkārtnē pamatīgi vairojas!


nekovārnis 28.augusts, 11:37

Vajadzētu pa visiem samesties un iegādāties pāris aitas, ko pārvest no sētas uz sētu:)


anitra 28.augusts, 11:19

Mums BVZ aiz šķūnīša. šogad nopļāva pēc jaunajiem termiņiem - un tuksnesis! Agrāk tur tauriņi ņudzēja, šogad tukšums. Redzēs, kā būs nākamgad. Tagad vairāk pulcējas tur, kur pirma Jāņiem nopļāva 1x un nekad nepļautā sausā smilgu pļavā ar viršiem.


CerambyX 28.augusts, 11:07

Tā jau ir - zālāji tomēr tādas dinamiskas ekosistēmas, kas tomēr ir jākopj, ja ir vēlme uzturēt kaut kādā sev vēlamā stāvoklī. Ja absolūti neko nedara, tad mūsu platuma grādos pļavas parasti laika gaitā aizaug un pārvēršas par mežu (palieņu pļavas laikam varētu būt izņēmumi). Pie manas vasarnīcas ar kādreiz bija riktīgi forša pļava, kas uz jāņiem saziedēja dažnedažādās krāsās - tagad jau 10gadus neviens tur vairs neko nepļauj (pat nezinu kam tas zemes gabals pieder), uzaudzis baigais kūlas slānis, nāk krūmi no malām iekšā, sugu daudzveidība tīri vizuāli stipri samazinājusies, ziedošu augu maz... utt. Tā ka tauriņuvietas ir ir mazliet, bet tomēr jāpiekopj ;)


anitra 28.augusts, 10:55

Mēs, Julita, kūlu trimerējam daļu rudenī un otru daļu pavasarī. Tur slēpjas grauzēji, putniņiem ziemā ir sēkliņas, kukaiņi ziemo, Mums zeme liesa, dadži pāri galvai neaug :)


dziedava 28.augusts, 10:51

Pavisam nepļaut arī nevar. Mēs ar nepļaušanu aizlaidām bijušo dārzu par pilnīgu ciesu un gārsu paradīzi, tagad pļaujam un vērojam, ka pamazām sāk atgriezties arī citas sugas.


anitra 28.augusts, 10:34

Ainār, mūsu laime ir dzīve nacionālajos parkos, turklāt paši savu pagamu neesam slimīgi pļavuši reizi nedēļā, cirpuši nātres, krūmus, visur līduši ar savu izpratni par smukumu. Tāpēc arī tādas sugas. Mūsmāju kaimiņi savu daļu pļauj bieži un tur tauriņus un citus kukanīšus varu nemeklēt, tuksnesis :(


anitra 28.augusts, 10:31

Santa, es jau arī pārspīlēju, nereti gadās, ka nedēļu esmu Rīgā un izbraucienos pa LV un tad pat gribēdama nevaru apiet ap māju. bet, kad esmu Mazirbē, spīd saule un neārdās vējš, ap 12 pametu datoru un eju pūtināt acis pie tauriņiem. ja ir vairāk kā 5 sugas, pārņem nemiers un tad dodamnies kur tālāk tauriņot. Slīteres NP dabas daudzveidība ir izcila, nekad nebeigšu to apbrīnot!


sindi 28.augusts, 08:31

Uz ātro paskaitot, es šogad savējā pagalmā (Grobiņas nov.) esmu noķērusi ap 20 sugām. Bet tā īsti nav Anitras metode "apej katru dienu ap māju", vairāk jau pa brīvdienām tomēr :D :)


Klintslejas 28.augusts, 03:12

Pārdomājot par pagalma lietām...Man drusku žēl tā lielā susura, ko pirms pāris gadiem virtuvē iemaldījušos, nomedīja mans kaķis, arī ziemeļu sikspārņu augļkolonijā pēc vecā jumta nomaiņas vairs nav 50+ īpatņi, bet tikai kādi padsmit. Strautuspāri, atšķirībā no zaļajām upjuspārēm mājas priekšā esmu novērojis tikai vienreiz. Bet zaļo dzilnu, atšķirībā no visiem pārējiem Latvijas dzeņiem neesmu pie sevis manījis vispār. Lielā gaura un mežapūce piemājas būros šogad neligzdoja(arī tītiņš, atšķirībā no svīrēm). Arī zarainajai dižadatenei šī vasara nepatīk, pāris reizes aizgāju tos 50m līdz kritalai, kur tā auga pēdējos gadus, bet nekā :( .


CerambyX 28.augusts, 01:35

Rudens zaigspāre


CerambyX 28.augusts, 01:34

Tā kā parastā skudrulauva


CerambyX 28.augusts, 01:34

Tipula maxima nebūs, jo tai sugai spārniem melns zīmējums. Kāds cits garkājods.


Solweiga10 28.augusts, 01:16

Tie varētu būt krusta zirnekļa mazulīši! :)


anitra 28.augusts, 00:02

Sākām runāt, ka jātaisa visu reto sugu pagalma liste: sicista, lielais tritons, sila ķirzaka, ūdrs, spīdīgais praulgrauzis, viena reta mikrolieguma spāre. Un tad vēl jenotsuņi, lapsas, zalkši, vairāku sugu vardes, p. krupis, mežcūkas, stirnas, brieži, dažādu sugu peļveidīgie. Un jūs vēl brīnaties, kāpēc nepļaujam zāli? mēs jau neesam slepkavas!


CerambyX 27.augusts, 23:55

Nekas baigi diži labāks man nav, bet sliecos domāt ka sūnpurvu dižspāre (A.subarctica).


Solweiga10 27.augusts, 23:35

Pats kā "dāvana!" :)


CerambyX 27.augusts, 23:14

Divspārņi :) Ticamāk, ka trīsuļodi, bet tik pat labi kādi citi x-odi :)


anitra 27.augusts, 23:11

Help, kas tie par citplanētiešiem???


CerambyX 27.augusts, 22:09

Papuves raibenis


roosaluristaja 27.augusts, 21:55

Pēc teorijas mazajam cirslim pie astes pamata jābūt sašaurinājumam un astes garums ir ~70% no ķermeņa garuma. Te nekas tāds nav, tā ka šim jābūt Sorex araneus. Bet neesmu šo lopiņu eksperts. Varbūt dzīvē viss nav īsti pēc teorijas.


CerambyX 27.augusts, 21:43

Parastais silsamtenis


CerambyX 27.augusts, 21:42

"Nekāds dižais" pagalms būtu kā Anitra raksta - Rīgas centrā, kur virs 5 sugām jau būtu sasniegums :) Tā ka 27 sugas priekš nelielas platības tādā daudz maz apdzīvotā teritorijā (kā noprotu tad Engurē) ir pat ļoti ok. Lai virs 40 sugām dabūtu tad tiešām ir jādzīvo meža vidū ar pietiekami daudzveidīgiem biotopiem tuvīnā apkārtnē kā Anitrai, Gaidim u.c. :)


CerambyX 27.augusts, 21:36

Brūnais zeltainītis


CerambyX 27.augusts, 21:36

Ošu ordeņpūcīte


dziedava 27.augusts, 21:32

Nu tā, Anitra, man Engures pagalmā no 2011.g. uz ātru roku sanāca vien kādas 27 sugas; ja pieķer klāt jūrmalu tieši pie pagalma, nu tad līdz kādām 31 vien var aizvilkt, un tas ar pārsvarā uz 2011.g. rēķina (šogad ne tuvu tik daudz), tā ka izrādās, nekāds dižais pagalms man nav.


CerambyX 27.augusts, 21:09

Tādas dīvainas ir, bet acīmredzot tad tiešām arī ir nobružājušās - pats tauriņš jau ar tāds dzīves 'saburzīts' :) Jebkurā gadījumā - zilenīšiem ūsu vālītes var tik rūpīgi nepētīt, jo Lv sugu kontekstā to krāsa nevienam sugu pārim nav kā noteikšanas pazīme. Tā pa lielam tik Thmelicus pļavas resngalvīšiem tas būtiski. Zilenīšiem spārnu zīmējums 'pāri visam' :)


anitra 27.augusts, 20:45

Mani izbrīnīja bēšās vālītes taustekļu galos. vai tad tās arī uz vecumu maina krāsu?


CerambyX 27.augusts, 20:32

Specifičeskijs :) Bet laikam jau tomēr stipri padzīvojis parastais zilenītis - vīķu tomēr īsti nesanāk (citas sugas ne tik).


CerambyX 27.augusts, 19:42

Lielais atraitnīšu raibenis


CerambyX 27.augusts, 19:34

Tā kā kazrožu sfinga kāpurs


anitra 27.augusts, 19:23

Bučas, Marek! Ja nebūtu pieminējis atraitnīšu raibeni, es nebūtu attapusi, ka arī šo sugu nobildēju!


nekovārnis 27.augusts, 18:45

Mazliet uz ziemeļiem no tās vietas (1-2 km) manīju atraitnīšu raibeni. Gar to ceļu tie ganās, bet reti var pamanīt:(


anitra 27.augusts, 18:36

Es arī zefīru krustojumā redzēju vien lērumu admirāļu, parastos nātru raibeņus, acainos raibeņus un lielos meža raibeņus. un neviena zefīra. tas bija ap 16


CerambyX 27.augusts, 18:32

Rāceņu baltenis


nekovārnis 27.augusts, 18:28

Tie ir šodienas beidzamie km:) Nostaigāju no Ģipkas līdz Pilsupēm, tad caur saviem tauriņmežiem līdz Melnsilam. Smuka jau tā vieta, kur bērzu zefīru redzēji. Drusku par agru tur biju - ap 9. Neko darīt, bij jākustas, lai nenokavētu autobusu. Varbūt nākamreiz (nākamgad):)


anitra 27.augusts, 18:18

O, tu, Marek, jau pilnveido Rojas pagasta listi? :) es nupat no Purleju dambja, ko esmu nosaukusi par Mareka zelta bedri :)


anitra 27.augusts, 18:17

O, prieks lasīt par citu pagalmu daudzveidību! Rīgā ap māju varētu 100 gadus iet, bet vairāk par 10 sugām nesavāktu. bet ceru, ka nākamgad dzīvošu pie LU Botāniskā dārza un skats būs krāšņāks :)


Gaidis Grandāns 27.augusts, 18:04

Tikai šogad Druvienas pagasta "Aizupju" pagalmā' ir reģistrētas 43 tauriņu sugas, tajā skaitā arī sila brūnulis (vismaz pagaidām 2015. gadā vienīgais šīs sugas ziņojums DD). Kopējais reģistrēto tauriņu sugu skaits ir 46, tajā skaitā pērn Uģa sabildētie lielie vijolīšu purvraibeņi (šogad neparādījās, regulāri uzvaktēju).


CerambyX 27.augusts, 16:30

Man šķiet, ka dzeguzes 1cy/m


nekovārnis 27.augusts, 16:29

Anitrai pamatīga tauriņliste:) Man ap māju esošajā putnu atlanta 5211-14. kvadrātā savākti tikai 35. Un tie ir apm. 350 hektāri:)


roosaluristaja 27.augusts, 16:26

Igaunijā šogad arī izteikta invāzija. Daudzas iet veļos, nositoties pret stikla logiem. No Estbirdinga -"Läänemaal Puises 3340 musttihast (Parus ater) rändel. Ka mujal Eestis on täheldatud musttihase arvukat esinemist ja sadade isendite rännutee on lõppenud Tallinna kõrghoonete klaasidesse lennates."


Klintslejas 27.augusts, 16:17

Zinu vienu pagalmu, kur ir lidinājies gan apšu raibenis gan cīrulīšu un čemurziežu dižtauriņi, gan sausseržu raibenis, gan plūmju un gobu astainīši, gan ozolu un bērzu zefīri, gan abi zaigraibeņi, gan augļkoku un kārklu raibeņi ... :)


Edgars Smislovs 27.augusts, 15:41

Arī pie mums pie salu tilta lidoja gar daugavu apm. 5 putnu bariņš ar saucieniem.


CerambyX 27.augusts, 12:40

Mjā, šodien te pa Ķengaragu lidinās šķiet vairāki bariņi - lielākais vismaz 20-30 putni.


dziedava 27.augusts, 12:07

Hmm, platdaivu var būt arī tumši zaļa un es to esmu atradusi tikai uz kritalām ;) Galvenais jautājums ir par izmēru.


Mimi Serada 27.augusts, 12:06

Paldies par labojumu!


Edgars Smislovs 27.augusts, 12:02

Tā ir Purva tilbīte.


Ivars L. 27.augusts, 11:52

Šī ir tumši zaļa (varbūt bildē tik labi neredz), platdaivu - blāvi zaļa. Auga uz egles kritalas gravas vērī strautmalā. Platdaivu arī ir atrastas uz kritalām, pārsvarā slapjajos mežos (Pv, Nd, Ks, Kp), purvos, uz melnalkšņu un no skujukokiem galvenokārt uz priežu kritalām, tomēr uz kritalām reti, vairāk uz augsnes. Palikšu pie pirkstainās.:) Bet nu Tev taisnība, kopumā šīs abas var sajaukt.


EL 27.augusts, 11:47

Nē, balss ieraksta nav. Nebija aparāts pa rokai.


CerambyX 27.augusts, 10:44

Labs sasniegums :) Pieņemu, ka vairāk par 40 varētu būt Gaidim Aizupēs - tur tas pagalms arī stipri izcils no tauriņu viedokļa.


dziedava 27.augusts, 10:28

Vai nav drīzāk platdaivu rikardija Riccardia latifrons? Ja saliktu abas sugas blakus, pirkstainā būtu uz aci tievāka, šī tik tieva man neizskatās(?). Pirkstainā ir arī daudz retāka par visai biežo platdaivu.


anitra 27.augusts, 10:13

Gribu palepoties: no 2011.gada, kopš uzpasēju tauriņus, Mazirbes Siliņos esmu nobildējusi 39 sugas ar metodi: apeju katru dienu ap māju! Kuram vairāk? :)


CerambyX 27.augusts, 09:35

Par šo atkal teiktu - drīzāk brūndzeltenais pļavas r. Pilnīgi melni tie ūsu gali tomēr neizskatās :)


CerambyX 27.augusts, 09:33

Sarkanā klajumspāre


CerambyX 27.augusts, 09:33

Brūnais zeltainītis


CerambyX 27.augusts, 09:33

Sarkanā klajumspāre


CerambyX 27.augusts, 09:32

Ķīķis


CerambyX 27.augusts, 09:32

Tā kā melnūsainais pļavas resngalvītis


CerambyX 27.augusts, 09:32

Melnā klajumspāre


dziedava 27.augusts, 00:15

Paldies arī no manas puses! Santa man jautāja, nebij ne jausmas, ko atbildēt, bet ieinteresēja.


CerambyX 26.augusts, 23:33

Zirnekļu tēviņiem jau grūta dzīve - tie izmēros parasti ir krietni mazāki par mātītēm un, ja neizdodas kaut kādā veidā mātītēm pielabināties (ar maigiem glāstiem, 'pārdomātām' dāvanām utt.), tad pastāv drauds, ka mātītes tos ņem un vienkārši apēd :)


didzisj 26.augusts, 23:32

Paldies par komentāru!


CerambyX 26.augusts, 23:31

Koksngrauzis Aegomorphus (=Acanthoderes) clavipes - kādreiz skaitījās reta suga.


CerambyX 26.augusts, 23:30

Varētu būt griezējbites Osmia bicolor roku darbs - vismaz meklējot info internetā šo atzīmē kā vienu no plēvspārņu sugām, kas veido ligzdas tukšās gliemežu čaulās.


Mimi Serada 26.augusts, 23:24

Paldies!


Mimi Serada 26.augusts, 23:22

Paldies!


Solweiga10 26.augusts, 23:10

Paldies! ..izrādās tas ir ļoti interesants zirneklītis, kas mēdzot būt itin šarmants! -" Uzvedībā ļoti savdabīgs ir tēviņu paradums pasniegt mātītei "dāvanas" - rūpīgi tīmeklī ietītu barību: notvertu kukaini" ! (latvijasdaba.lv) :)


CerambyX 26.augusts, 23:05

Neesmu pārliecināts, ka būs šī suga - vēdera zīmējums tomēr atšķiras. Pagaidām pārliekam uz zirneklis sp.


CerambyX 26.augusts, 23:04

Melnai klajumspārei kājas pilnībā melnas (u.c. pazīmes) - šī drīzāk dzeltenā klajumspāre, jo pakaļspārnu pamatnē dzeltenīgs laukums


CerambyX 26.augusts, 23:02

Putcikāde Lepyronia coleoptrata


roosaluristaja 26.augusts, 22:48

lielais ķīris.


CerambyX 26.augusts, 22:38

Parastais perlamutra raibenis


CerambyX 26.augusts, 22:36

Lielais meža raibenis


CerambyX 26.augusts, 22:36

Dižzirneklis Pisaura mirabilis


Mimi Serada 26.augusts, 21:26

Nebēdājieties, Julita, šoreiz viņš izvēlējās mani, nākamreiz parādīsies Jums :) Lai veicas!


CerambyX 26.augusts, 21:19

Julita - gan jau kādreiz izdosies pamanīt, jo Tev jau tomēr tiešām daudz gar ozoliem sanāk dzīvoties :) Cik ar GG un ES Druvienā tagad paskatījām, tad kopumā kādu 30min laikā tauriņš (drīzāk jau tomēr bija viens pats tajā ozolā) veica varbūt tik kādus 10-15 izlidojumus starp zariem uz max 5 sekundēm pēc kā parasti nosēdās kādas lapas virspusē kur no apakšas to bieži vien vairs nevar pamanīt pat binoklī. Nav jau ar nemaz tik liels tas tauriņš - līdz ar to principā var viegli ar var palaist garām (3 acu pāri tādā ziņā izdevīga kombinācija). Ja ozolā vairāki tauriņi tad gan parasti viņu tur biežāk virpuļo. Tā ka kopumā šīs sugas pamanīšanā laikam galvenais pacietība, neatlaidība un veiksme :)


Mimi Serada 26.augusts, 21:07

Binokļa man arī nav :) Ozols gan nebija vecs, šķiet vispār vienīgais ozols kempinga teritorijā, tiesa, neliela attālumā pāri ceļam ozoli aug.


dziedava 26.augusts, 21:02

Šitie man nekad neredzētie papuves raibeņi un zefīri novedīs mani pilnīgā depresijā - nu kur es tik akla, ka visi redz, tikai es ne :DD


Mimi Serada 26.augusts, 20:59

Šis uz īsu mirkļi apsēdās man priekšā, kad bildēju citu tauriņu, tāpēc varēju ātri uzņemt pāris kadru. Vēlāk un arī nākamajā dienā pētīju to ozolu, bet vairs nekā...


dziedava 26.augusts, 20:58

Nez, nez, daudz dižozolu Ziemeļvidzemē pēdējā laikā skatīts un galotnēs lūkots, bet neviena zefīra :(. Binokļa gan man nav, bet nez vai tas izskaidrotu to, ka arī nekādus virpuļus neesmu manījusi.


CerambyX 26.augusts, 19:53

Parastā daiļspāre


CerambyX 26.augusts, 19:53

Priežu sfinga kāpurs


CerambyX 26.augusts, 19:53

Ceriņu sfinga kāpurs


forelljjanka 26.augusts, 19:41

Vēl viena tāda laba pazīme 1 cy putniem-kukaiņu galvas virsa ir gaiša,gaišāka kā bezdelīgu.Konkrētais gan nemaz nav jaunais putns,bikses un zemaste sarkanbrūna.Sarkana zemaste gan arī 2cy un vecākam kukaiņu piekūna T,bet tam vairs nav sejas maskas,galva praktiski vienā krāsā ar rumpi,nu un bikses ar nav sarkanbrūnas.;)


CerambyX 26.augusts, 19:03

Laikam jau viņi tiešām ir visur, kur ir vairāk pavecu ozolu (alejas, parki, viensētas utml.) - bet tik tiešām tā pētīšanai, kā forelljjanka minēja, labāk noder binoklis :) Ar neapbruņotu aci gan ar tīri labi manāmi starp zariem virpuļojot. Pēc pašreizējās manas pieredzes (4 novērojumi) labākais laiks ir siltu/karstu saulainu dienu pievakarē (plkst 17-19), kad tie laikam ir visaktīvākie. Raksta, ka karstu dienu agros rītos tie nolidojot zemāk, bet neko tādu pieredzējis vēl neesmu. Ja šie barotos uz ziediem, tad jau droši vien būtu vieglāk tos ieraudzīt, bet šiem tāds nelāgs paradums, ka ziedu nektāru tie nemīl.


anitra 26.augusts, 18:01

Ārprāc, cik satraucoši :( es tagad arī kā tāds Sivns pētu ozolu lapotnes.


CerambyX 26.augusts, 16:13

Jātnieciņš gan - tie brūnie pārsvarā pieder pie Ophion ģints.


CerambyX 26.augusts, 16:12

Nu ar foto jau viss skaidrāks par skaidru :) Vispār jau es iesaku (un esmu to rakstījis ne reizi vien) tomēr atstāt kādu komentāru piezīmēs par novērošanas apstākļiem utt. (nu kaut vai "labi apskatīts 1 minūti no 50m attāluma", vai "ir foto" vai citas lietas - jo smalkāk, jo labāk, bet ja nav laiks, tad jau der arī īsi un konkrēti), lai tad kad pēc 5-10-25-... gadiem kāds šo novērojumu skatīsies nebūtu šis novērojums 'jāatmet kā nederīgs', jo novērojuma autors nav vairs sadabūjams rokās un iespējams tāpat vairs par konkrētā novērojuma apstākļiem neko neatcerēsies. Tā es tagad, piemēram, kožu pirkstos par saviem DD pirmsākumos ziņotajiem novērojumiem - tie kas bez bildēm daudzi tukši un pliki par kuriem es sen vairs neko neatceros... Vārdu sakot - ja ir komentāri piezīmēs (vai bilde ideālā variantā), uzreiz atkrīt liela daļa jautājumu un problēmu, kas varētu rasties tuvākā vai tālākā nākotnē ;)


riksons 26.augusts, 14:59

Tagad pievienoju bildi , es vadījos pēc "bārdas " ko es saucu par "ūsām" , bet tam nav nozīmes .


patigunta 26.augusts, 14:33

Paldies! Domāju - čemurgrauzis :)), jau noskaidroju - Aromia moschata sēžot arī čemurziežos, vītoli tur 50m attālumā :))


vanemvakkuri 26.augusts, 12:47

Liels paldies!


CerambyX 26.augusts, 12:39

Zaļais vītolu koksngrauzis


Arnis2 26.augusts, 10:42

Paldies, mazliet skaidrāks palika. Jāgaida nākošā iespēja pielietot zināšanas praksē:)


CerambyX 26.augusts, 09:49

Lukstu čakstīte


CerambyX 26.augusts, 09:45

Labs uzskatāms attēls ir putni.lv Kukaiņu piekūna lapā - pašā apakšā :) Tur abu sugu 1cy blakus salikti. Galvenā uzmanība sejas 'maskas' un "bārdas svītras" formai (kukaiņu piekūnam tā mazāka, bārda svītra īsāka un spicāka - rezultātā veidojas tāds izteikts balts vaigs) un vēdera strīpojumam un fona krāsai (bezdelīgu piekūnam strīpojums blīvāks, treknāks un vēdera pamattonis vairāk brūns - kukaiņu piekūni reizēm pat tādi tīri balti izskatās). Sliktos gaismas apstākļos var pētīt spārnus garumu, jo bezdelīgu piekūnam tie ir garāki un šaurāki spārni (uz vadiem sēdošam putnam spārnu galiem vajadzētu būt garākiem par asti). Tādu īslaicīgi un ne pārāk labi redzētu 1cy piekūnu es ar laikam neņemtos droši noteikt un atstātu kā subbutueo/vespertinus. Ja daudz maz labi apskatīts, tad abas sugas parasti var samērā viegli un labi noteikt :)


CerambyX 26.augusts, 09:30

Ziedmuša Eristalis sp.


CerambyX 26.augusts, 09:29

Kāda no zālāju laupītājblaktīm (Nabidae)


enesija 26.augusts, 08:45

Pateicoties ārzemju kolēģiem, suga ir apstiprināta- Eresus sandaliatus. Iespējams, ka vistālāk uz austrumiem atrastais īpatnis.


Arnis2 26.augusts, 08:07

Vai ir kādas drošas pazīmes kā atšķirt kukaiņu no bezdelīgu. Man nesen Spilves pļavās bija viens piekūns , kas sēdēja bērza galotnē un šo mobingoja bezdelīgas, bet tā kā šis bija pretsaulē tad ievēroju tikai izteiktas svītriņas uz krūtīm un gaišu zemasti. Prom lidojot, metās strauji lejā un pazuda skatienam.


CerambyX 25.augusts, 22:26

Skābeņu sprīžmetis (Timandra comae)


nekovārnis 25.augusts, 22:13

Paldies!:)


CerambyX 25.augusts, 22:00

Kukaiņu piekūns/i:)


Solweiga10 25.augusts, 21:59

Paldies, par lieliskiem ieteikumiem! Dabasfoto tiešām ļoti labas kvalitātes bildes! ..Ir lietas, jas aizvien vairāk aizrauj, un šī nebeidzamā savas apkārtnes apzināšana pamazām kļūst jo aizraujošāka :) Paldies par atbalstu!


Rallus 25.augusts, 20:54

Ieliec bildi no Kolkas, paskatīsim


Rallus 25.augusts, 20:53

Vismaz tīri Vidzemei arī kāds, citādi tuvākais bija Doles sala, kas ar tā uz daugavas robežas


nekovārnis 25.augusts, 20:44

Šovakar virs sētas Kolkā lidinājās trīs gabali, bet vienbrīd saskaitīju 7. Ķēra spāres un turpat lidojumā arī tās tiesāja. Sabildēju, bet viss tikai tumši silueti. Vien iesēdās bērza galotnē, bet arī tur tik pēc galvas sāna varēja pateikt ka vai nu bezdelīgu vai kukaiņu:( Tā arī uzkāros un nolēmu neziņot un nelikt DD Pikaso bildes:) Par laimi Kolkas pusē diezgan putnotāju apgrozās.


Rallus 25.augusts, 20:37

Bezdelīgu piekūni an arī lidinās apārt, nav jau izslēgts.


Rallus 25.augusts, 20:36

Piekrītu par to papildu teikumu, šoreiz kolēģu bariņš, sarunas līdzās īsti neļāva, citādi gan.


CerambyX 25.augusts, 20:27

Labi apskatīts? Tagad jau kukaiņu piekūni pilnas malas - 1cy putnus šīm sugām reizēm nav nemaz tik viegli atšķirt. :)


CerambyX 25.augusts, 20:15

Ā, nu pietuvināts attēls cita lieta :) Jā, izkadrētos attēlus laikam man ar neļauj ielādēt no aplikācijas - tādos gadījumos laikam vērts kādu vienu teikumu piezīmēs uzreiz aplikācijā ierakstīt. No sērijas "suga labi apskatīta, oriģinālajā attēlā suga labi nosakāma" vai kā tamlīdzīgi - lai nav pārpratumu. Mūru samteņa gadījumā varbūt nav tik būtiski, bet ja varbūt gadās situācija, kad jāpievieno kāds ekstrēmāks retums (kāds putns, piemēram), tad operativitātei papildus pazīmes jau vienmēr noder :)


Rallus 25.augusts, 19:56

sanāk, ka agrākais zināmais rudens novērojums (no 1990) - līdz šim tikai augusta beigās pēc Agra Celmiņa apkopotās informācijas: http://ornitofaunistika.com/lvp/stelon.htm


Rallus 25.augusts, 19:46

Ierakstījāt balsi arī? ši būtu otrais ticamais ligzdošanas gadījums - pēc pirmā Papē: http://www.ornitofaunistika.com/lvp/acacab.htm


Rallus 25.augusts, 19:41

Apskatīts labi, zinoju ar viedtālruņa lietotni, tāpēc tik vispārīga bilde. Tā joprojām ņem tikai oriģinālas bildes. Ja izgriežu, iecentrēju - pārveidotas nevar augšuplādēt. Met nost. Ieziņoju uzreiz, lai precīzs punkts nofiksējas, tagad pieliku arī pietuvinājumu un papildināju piezīmes, pazīmes.


CerambyX 25.augusts, 17:49

Jāredz attēls tuvinājumā - vai tik nav parastais silsamtenis... :)


galochkin 25.augusts, 16:57

Да)) Причём, чем больше рыбка, тем больше у нее сотрясение мозга. :)


forelljjanka 25.augusts, 16:32

https://lv.wikipedia.org/wiki/Parastais_zalktis ;) Raksta ka ķer arī zivis un ne tikai,es gan esmu redzējis vienīgi rijot vardes.


Arnis2 25.augusts, 12:31

Kāds nevar pakomentēt, vai zivis ir ierasta barība zalkšiem? Kā viņi tās noķer. Daugavgrīvā no makšķerniekiem esmu dzirdējis vairākus stāstus par to, ka viņiem zalkši čiepjot zivis.


anitra 25.augusts, 11:59

Es lūkoju aplikācijas iPad, bet vēl neesmu pirkusi. nopirku Kolinsa putnu noteicēja aplikāciju, ļoti patīk un noder. pat griezi pievilināju ar balss ierakstu no tās


Divpēdis 25.augusts, 11:55

Agrim ir laba humora izjūta!;) jā, bet lielāko daļu informācijas tiešām tikai caur lasīšanu var dabūt. Ja nu parādās uzmācīga interese par dienas tauriņiem, tad es kā nespeciālists varu 1. vispirms ieteikt Sintijas lapu https://dabasfoto.wordpress.com/taurini/ : visu sugu nosaukumi latviski un latīniski, izcilas kvalitātes bildes. Tas būs apjausmai, kas mums te vispār ir sastopams, un sugas noteikšanai lielākajā daļā gadījumu 2. Tad tepat Jānis atkal atgādina par poļu lapu - http://www.lepidoptera.eu/ListCountry.php?country=LV ;) Varam jau izmantot iepriekš iegūtos latīniskos nosaukumus konkrētas sugas papētīšanai, un, manuprāt, pats svarīgākais - redzēt lidošanas laikus: ja jānosaka suga, varam atfiltrēt tos, kas patreiz ir olas/kāpura/kūniņas stadijā. 3. Nu, un man kā vecmodīgam cilvēkam ļoti patīk informācijas nesēji bez baterijām - diezgan padārgs prieks, bet lieliska izšķirtspēja grāmatā ar zīmētām bildēm, izplatības areāliem un vēl šādām tādām mazāk saprotamām lietām: http://www.amazon.co.uk/Collins-Butterfly-Guide-Complete-Butterflies/dp/0007242344. Iemarķēju tās sugas, kas ir pie mums, ierakstīju latviskos nosaukumus, un glabāju bagažniekā;) 4. Neaizmirsti, ka tepat Dabas Datos vienmēr ir izpalīdzīgi cilvēki, kas pielabos un pastāstīs, ja gadīsies kaut kas īpaši neskaidrs. Veiksmi!:)


dekants 25.augusts, 09:53

Labas bildes ar īsto momentu!


Divpēdis 25.augusts, 08:47

paskaties šeit, vai nav līdzīgs: https://dabasfoto.wordpress.com/taurini/zilenisi/brunais-zeltainitis/ man izskatās, ka ir;)


forelljjanka 25.augusts, 06:58

http://www.lepidoptera.eu/ListCountry.php?country=LV ;)


OKK 25.augusts, 05:36

Žurnālos "Una", "Ieva", "Santa" un "Privātā dzīve".


Solweiga10 25.augusts, 00:43

Paldies, un kur var tik ..niansētu interesantu informāciju iegūt..?


Solweiga10 25.augusts, 00:42

Paldies par labojumu! Sakiet, kur atrast tādu precīzāku aprakstu par atradumiem?.. Meklēju vairāk latvijasdaba.lv , bet tur īsti nav precīzi, kur nu vēl par niansēm ar ko kurš atšķiras..? Šeit dabasdatos ir sugu noteicēji tikai nelielai daļai..?


Solweiga10 25.augusts, 00:38

Paldies par labojumu!


Vladimirs S 24.augusts, 23:40

Судя по видео, размер не имеет значения, любая рыбка получит сотрясение мозга. :)


CerambyX 24.augusts, 21:57

Piecpunktu mārīte


CerambyX 24.augusts, 21:55

Kāda no smilšlapsenēm (Pompilidae) - pēc tām gaišākajām joslām uz vēdera varētu būt Pompilus cinereus


Melissa 24.augusts, 21:49

Paldies!


CerambyX 24.augusts, 21:47

Šis tāds svaigs - izskatās, kaut kāds otrās paaudzes miniatūrs eksemplārs :)


CerambyX 24.augusts, 21:44

Parastais purvraibenis


CerambyX 24.augusts, 21:41

Parastā klajumspāre


CerambyX 24.augusts, 21:40

Nepieaugusi vairogblakts - tā kā Troilus luridus


CerambyX 24.augusts, 21:39

Kāds no bambaliem Geotrupes sp., bet šādā rakursā neņemos sugu noteikt


CerambyX 24.augusts, 21:35

Kāda no tīklcikādēm Cixius sp.


CerambyX 24.augusts, 21:35

Kazrožu sfinga kāpurs


CerambyX 24.augusts, 21:34

Smirdīgā rožvabole


CerambyX 24.augusts, 21:34

Lielais meža raibenis


CerambyX 24.augusts, 21:33

Melnais priežu celmu koksngrauzis


forelljjanka 24.augusts, 19:01

Forši modeļi sapulcējušies,īpaši tie jaunie putni sākumā,mugurā vēl cāļa spalvas nav nomainījušās.:D Tie ,visticamāk,arī vietējie.Laiks Tev Edgar putni.lv ar bildēm padalīties!;)Ne tikai ar dumbrcāļiem...CelmiņAgra e-pasts turpat lapā atrodams!


forelljjanka 24.augusts, 18:51

Otrā bildē tak visi trīs ir dūņšņibīši.;)


Wiesturs 24.augusts, 14:01

Papildinot vēsturi, varu vēl teikt, ka šis ir jau otrais Branta naktssikspārnis no Druvienas. Pirmo es pats noķēru ar rokas ķeseli Druvienas centrā pie dīķa 1996. gadā, kad bijām tur ar Gunāru iebraukuši sikspārņu atlanta gaitās.


Wiesturs 24.augusts, 13:54

Gunārs vakar atbrauca Papē un padevās vairākuma viedoklim. Paliekam pie Branta naktssikspārņa.


Melissa 24.augusts, 13:52

Paldies!


Wiesturs 24.augusts, 13:49

Garkalnē, Anitra, Garkalnē :) Es ir garkalniets, nevis vangažnieks. Bet taisnība, manējais zefīrs nebija vienīgais. Ekkk, skatos visi vēl tauriņos plosās, bet man darbu dēļ sezona praktiski beidzās jau augusta sākumā. No ozolu zefīra jau domās esmu atvadījies, tikai neliela cerība septembrī varbūt vēl kādu mūru samteni izspiest, kas man vēl nav kā šķira :(


galochkin 24.augusts, 10:56

https://www.youtube.com/watch?v=M4ed2LTPlWQ


nekovārnis 24.augusts, 10:26

Anitra, Tevi gaida arī mazais meža resngalvītis, pļavās pie Kolkas lut. baznīcas un tai pretī esošās autostāvvietas:) Kādu mēnesi vēl gaidīs, bet labāk ātrāk, kamēr glīšs:)


nekovārnis 24.augusts, 10:23

Inga, es liktu vismaz 90% iespējamību, ka bērzu zefīrs atradīsies arī Rūjienas novadā un vismaz 75%, ka Lodes pagastā:) Un jā, veiksmi ozolu zefīru bildējot!:)


nekovārnis 24.augusts, 10:16

Man ar izskatās pēc diezgan pārliecinoša parastā purvraibeņa:)


Divpēdis 24.augusts, 08:33

Skaisti bērzu zefīri laikam aizpagājšgad bija Valkas ceļa malā, pie dzelzceļa pārbrauktuves Saules tuvumā. Un tie dzīvo arī normālā augstumā;) Man liekas, ka šogad bez Viestura vēl Aināram Klintslejās viens ir bijis


Divpēdis 24.augusts, 08:28

Nu tikai tā mēs viņus ķeram;)


forelljjanka 24.augusts, 06:59

Inga,ja nav fotoaparāta ar lielu optisko palielinājumu,lielisks palīgs ir binoklis.Vismaz apskatīt!;) Domāju ir tie saldumiņi visur un nav nemaz tik reti,vienkārši,nostrādā ieradums!!!:D Vairums tauriņu jau nav jāmeklē 3-5 stāvu mājas augstumā.;)Kaut kur atceros,retu ķērpi atrod tieši putnu vērotāji,jo tas ar aug augstu kokos.Ja vairāk kā 90 % Tevi interesējošās sugas mājo uz zemes vai lidinās 1-2 m augstumā,pārslēgties uz ko citu-grūti.;)


roosaluristaja 24.augusts, 06:17

Bija grūtības pievienot? Sarakstā vajag atrast - raudenes - parastā raudene un viss notiek.


anitra 24.augusts, 00:00

Palielināju karti un pamanīju, ka zefīrs iepunktējies mežā. Nē, Marek, viņš bija ceļmalā pie krustojuma, kādi 20 m Vīdales virzienā.


anitra 23.augusts, 23:56

Es pat neieidomājos, ka tas tauriņš varētu būt no zilenīšu sīkulīšu saimes! Likās - kāds rūsgans samtenis. šogad laikam tikai Viesturs Vintulis bērzu zefīru bez fočuka redzēja Vangažos. tiešām, priecīgs notikums šodien, kad likās - tauriņu vairs nav, rudens klāt...


Melissa 23.augusts, 21:53

Cerība,ka varētu atrast ir niecīga,bet sapņot jau var.Aizvakar greizu kaklu dabūju vairākas stundas spītīgi cilpojot apkārt ozolam,lai noķertu 2 tauriņus.Izskatījās nedaudz lielāki un gaišāki kā ozolu zefīrs.Beigās padevos,bet jau rīt atgriezīšos apņēmības pilna noskaidrot,kas tie ir.Gan jau turpat vien tusē.


nekovārnis 23.augusts, 21:34

Pēc DD izskatā, ka bērzu zefīrs izplatīts diezgan vienmērīgi pa visu Latviju. Ir vērts pameklēt arī Ziemeļvidzemē:)


Melissa 23.augusts, 20:04

Diez vai šie zefīri ir arī mūsu,Ziemeļvidzemes krūmājos?


anitra 23.augusts, 19:44

Nenormāli putekļi! citos krustojumos mudžēja krūkļu balteņi, admirāļi, kāds dadžu raibenis un 1 jāņogu raibenis.


nekovārnis 23.augusts, 18:20

O, labs! Apsveicu!:) Būs vien jānokājo pāris garāki gabali kamēr vasara:)


anitra 23.augusts, 17:16

Marek! Skat, kas mums! novadam šogad arī bērzu zefīrs! Bija vērts ēst zefīŗus :)


MaijaR 23.augusts, 16:45

Tātad Branta naktssikspārnis ir galīgais variants, ja?


nekovārnis 23.augusts, 14:22

Zeltgalvīšu zeltainītis:)


Melissa 23.augusts, 11:38

Izskatās pēc dārza joslpūcītes.


dekants 22.augusts, 21:39

Nu lab, jau pateica priekšā :)


dekants 22.augusts, 21:38

Jūras šņibītis noteikti ne. Tam arī vēl ir par agru. Ir labs šņibīšu noteicējs, kurā gaišais putns labi redzams un var mēģināt noteikt: http://www.dabasdati.lv/site//pub/1/2/134/1355174325.pdf


roosaluristaja 22.augusts, 21:33

Pirmajās divās bildēs ir gugatņi, pārējās lielais šņibītis.


Vladimirs S 22.augusts, 20:13

Aigar! Paskaties foto jau nosūtīju JPG! p.s.Edgara nav - šodien esmu galvenais es! :)


riksons 22.augusts, 19:26

Lieku likmi uz 207 ! :)


Aigars 22.augusts, 18:59

Tuvākā ligzda ir Labajā purvā - tur šogad bija trīs mazuļi, bet visus apgredzenoju ar gredzeniem, kas sākas ar H! Edgar, vai vari lūdzu atsūtīt bilžu oriģinālus uz manu e-pastu - a.kalvans@lvm.lv. Mēģināšu saprast, kas tas par gredzenu!


nekovārnis 22.augusts, 18:58

Visādi sīči šogad redzēti, bet nu šis vispār bija miniatūra. Pēc izmēra kā parastais zeltainītis, kurus redzēju visas dienas garumā. Turpat 10 cm attālumā ganījās pāris padiluši pļavas resngalvīši - tikai mazliet mazāki par šo:)


nekovārnis 22.augusts, 18:42

Paldies!:)


CerambyX 22.augusts, 16:55

Kāda no vālīšlapsenēm Cimbex sp. - šādā krāsojumā nav manītas.. Varbūt kādas sugas krāsu forma? Nez.


Wiesturs 22.augusts, 16:18

Pēdējā versija, pie kuras tikko vienprātīgi nonācām kopā ar Ilzi Brilu, bija Branta naktssikspārnis. Par to, ka Myotis, arī Ilzei uzreiz nebija nekādu šaubu, un diezgan ātri vienojāmies arī par sugu. Maziņš, tumšu ādu, garām ausīm, spicu auss radziņu, un ar ziemeļu sikspārnim mazliet līdzīgu zeltainu muguru, kāda brantiem reizēm ir. Otrajā bildē tagad labi redzams, ka pēdas arī maziņas, kas izslēdz ūdeņu/dīķu naktssikspārņus, turklāt var saprast, ka nav epiblēmas, kam šādā leņķī un ar nostieptu astes daļas lidplēvi ne-myošiem būtu jābūt redzamai. Vēders "myotiski" gaišpelēkā krāsā, ziemeļu sikspārnim būtu tumšāks un ar dzeltenīgu nokrāsu.


zemesbite 22.augusts, 16:16

Jā, tiešām savā skurstenī pēdējos gados atrodu marmora rožvaboles. Skursteņa apakšā ir skārda durtiņas, tāpēc attiecīgajā periodā pa laikam paskatos, vai kāda nav iekritusi, bet viņas arī pašas dod ziņu - skrāpējoties pie durtiņām. Visas reizē gan neparādās, bet parasti ir vismaz sešas.:) Šogad domāju, ka vairs nebūs, sāka parādīties salīdzinoši vēlu.


Wiesturs 22.augusts, 16:05

Mjā, pēc pārējām bildēm es arī tagad kasu pakausi. Eptesicus tomēr, manuprāt, tas nav, auss radziņš galīgi neatbilst. Kaut kāds Myotis, bet arī priekš dīķnieka bildēs, kur ir samērs ar pirkstiem, izskatās par mazu, jo dīķnieks arī ir pamatīgs ķieģelis. Bet nu rīt Papē rīkosim konsīliju :)


gunarsp 22.augusts, 14:00

Es vēl kasu galvu. Rīt Papē padiskutēšu ar kolēģiem. Tur kur pirkstos, izskatās, ka ne pārāk liels, kas neatbilst Eptesicus serotinus. Serotīnis ir riktīgs makans, lielāks par rūsgano vakarsikspārni un parasti izteikti negants. Tādi vismaz bija tie nedaudzie ar kuriem bijusi darīšana. Gunārs


CerambyX 22.augusts, 10:39

Brūnais zeltainītis


CerambyX 22.augusts, 10:39

Pirmajā attēlā gan 'iešmaucis' kāds cits sisenis - ne raibspārnu smiltājsisenis


dziedava 22.augusts, 10:29

Izskatās kāda no Stemonitis sp. gļotsēnēm, būtu jāizaug garām trubiņām, kas sporu stadijā kļūtu brūnas. Sk., piem., šeit: http://www.myxomycetes.wolf-5.cyberdusk.pl/index.php?wyb=gal&rodzaj=Stemonitis&gat=2


dziedava 22.augusts, 10:26

parastais ragansviests Fuligo septica


dziedava 22.augusts, 07:35

Oranžā mauraga Hieracium aurantiacum - Latvijā ļoti rets augs


MaijaR 21.augusts, 23:17

Es ļoti ceru, ka nometnē tajā informācijas gūzmā neesmu sajaukusi, bet man šķiet, ka Gaidis teica, ka tas esot ziemeļu sikspārnis. Diemžēl pārējās fotogrāfijas tiešām ir pārāk sliktas kvalitātes, lai pievienotu.


CerambyX 21.augusts, 23:15

Mana bilde šim sikspārnim (ja pareizi atminos, tad vajadzētu būt tam pašam eksemplāram - neesmu gan par 100% drošs) - http://ej.uz/sikspaarnis


Divpēdis 21.augusts, 23:02

nu labi, ja Tu tā saki... Paldies;)


Melissa 21.augusts, 22:47

Paldies!Redz kā!Tikko lasīju par šo.Pieskāros ar pirkstgalu un tik tiešām izslējās draudīgs.


Melissa 21.augusts, 22:39

Paldies!


CerambyX 21.augusts, 22:38

Brūnais zeltainītis


Latvijas Dabas fonds, Latvijas Ornitoloģijas biedrība 2008 - 2015
© dabasdati.lv
Saglabāts